El VII Seminari de docència analitza l’impacte psicològic de la Covid a la Universitat

El divendres 5 de febrer va tenir lloc, en modalitat virtual, la setena edició del Seminari de docència universitària de la Universitat d’Andorra (UdA), un espai de reflexió i de treball sobre les diferents metodologies i recursos didàctics en l’àmbit de la docència universitària. Sota el títol “La docència universitària en temps de pandèmia”, una trentena de docents de la Universitat d’Andorra van compartir coneixements en una trobada acadèmica marcada per l’actual situació sanitària.

La jornada va estar protagonitzada per Cristina Torrelles-Nadal, investigadora de la Universitat de Lleida que està fent una estada de recerca dins el Grup Interdisciplinari en Educació (GRIE) de la Universitat d’Andorra, i es va desenvolupar en un format de taller durant el qual es van facilitar recursos psicològics per millorar la capacitat individual de resiliència i fer augmentar així els nivells de benestar en temps de Covid-19. La tècnica de visualització, per exemple, permet aconseguir perspectiva de les situacions difícils.

Aprofitant l’avinentesa, a més, es van presentar els resultats d’una enquesta, elaborada el passat mes de desembre, en la qual es quantifica l’impacte de la malaltia Covid-19 en el benestar de la comunitat universitària. S’hi mostra, per exemple, que el personal administratiu i tècnic pateix més estrès que el personal docent, o que els estudiants de certes carreres han viscut el confinament amb més malestar.

Finalment, les directores o coordinadores dels diferents bàtxelors que s’imparteixen a l’UdA van fer una taula rodona dedicada als efectes, també positius, que ha tingut la situació en aspectes metodològics i organitzatius de la docència, com també a albirar escenaris de futur per a després de la pandèmia.