Alexandra Monné – Professora del Bàtxelor en Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra
Durant la primera quinzena de febrer s’han visitat diferents escoles catalanes on quatre estudiants del Bàtxelor en Ciències de l’educació hi realitzaran les seves estades formatives. Totes aquestes escoles tenen una característica comuna i és que són escoles que s’orienten vers una PEDAGOGIA ACTIVA. És el cas de l’escola Ridolaina que forma part de la ZER, Baridà Batllia, de Montellà del Cadí, l’escola Pau Claris de la Seu d’Urgell, l’escola Rosa Campà de Montferrer i l’escola El Martinet del Ripollet.
A l’escola Ridolaina, la nostra estudiant hi podrà aprendre com les famílies formen part del dia a dia de les activitats del centre, projectes solidaris amb Nepal, sortides i excursions de tarda pels entorns de l’escola, la disciplina dels escacs, l’aprenentatge entre iguals, així com podrà conèixer diferents espais, com el del somni, el de llums i ombres, el d’experimentació entre altres. D’acord amb les seves habilitats i capacitats lingüístiques així com artístiques, la Blanca vehicularà la seva estada en anglès tot elaborant material didàctic bilingüe per als infants amb qui compartirà un semestre de la seva formació com a futura mestra. Esperem que igual que ho és per als infants per ella anar a l’escola també sigui com sentir-se com a casa i no només per trobar la comoditat de caminar amb mitjons pels passadissos del centre. Good Luck!
A l’escola Pau Claris, la Clàudia, podrà conèixer la pràctica de la psicomotricitat aucouturier, el projecte de biblioteca d’aula i de centre on cada alumne forma part de l’experiència escriptura i il·lustradora d’un conte grupal. O també podrà descobrir els ambients artístics o el racó del metge.
A l’escola Rosa Campà, la Sara, podrà observar com s’omple de vida i de joc el pati de l’escola, tot cuinant amb paelles, fent pastetes o seguint un circuit d’entrebancs a superar.
A l’escola el Martinet, l’Alba, podrà descobrir els eixos de funcionament d’escola, totalment diferent al que estem acostumats. Noves maneres de dir les coses, la comunitat de petits, mitjans i grans, els espais d’aprenentatge, els mestres de referència, les caixes d’aprenentatge … on podrà fer un viatge apassionant formatiu per la millora de la reflexió i la pràctica educativa.