Les universitats debaten sobre l’eficàcia de la comunicació digital

El 17 de juny va tenir lloc la III Jornada Fòrum Vives sobre comunicació digital de la Xarxa Vivesclaus per a mesurar la comunicació digital i noves xarxes socials a la universitatCoordinada per la Universitat CEU Cardenal Herrera (UCH), en la sessió de treball hi va participar el personal responsable i tècnic de comunicació de la Universitat d’Andorra.

José Manuel Amiguet Esteban, vicerector de Desenvolupament Estratègic i Comunicació i secretari general de la UCH, va fer èmfasi en la necessitat d’intercanviar experiències en un àmbit com el de la comunicació digital, que en les dues darreres dècades s’ha transformat tant en contextos universitaris com no universitaris. Vicente Ros Diego, professor del Departament de Comunicació Audiovisual, Publicitat i Tecnologia de la Informació de la UCH, de la seva banda, va ser l’encarregat de pronunciar la ponència central de Jornada, titulada, “Quines són les claus del mesurament de la comunicació digital en les universitats?”. El ponent va centrar la seva exposició en noves eines i indicadors que es poden fer servir per avaluar les accions de comunicació desplegades en diferents plataformes digitals. La intervenció va donar lloc a un debat entre els assistents, que van compartir les experiències des del punt de vista de seves respectives universitats.

Tot seguit, Ana Bort Ortega, gestora de Comunitats i analista de Mitjans Socials de la UCH, va moderar el debat titulat “Xarxes socials a les universitats: noves amigues i velles conegudes”. En aquest cas, els participants van analitzar el rendiment que obtenen de les xarxes socials al voltant de les quals despleguen la comunicació institucional universitària. En particular, aquest segon bloc de la Jornada va permetre la identificació de xarxes socials que es troben en fase de maduresa i declivi, com també d’altres que gaudeixen d’un període de creixement entre els públics estratègics de les universitats. En aquest sentit, els professionals van compartir coneixements i pràctiques per tal de dissenyar estratègies comunicatives de futur en aquest context.