Article de laboratori de 0 a 6 anys (sala fosca)
Els estudiants del Bàtxelor en Ciències de l’Educació vam anar a visitar el laboratori de 0 a 6 anys a la Universitat de Manresa. En aquest laboratori hi havia dues sales. La primera era una habitació que estava a les fosques, i on calia entrar amb una llanterna. En aquesta habitació hi havia tres focus de diferents colors col·locats en una paret: blau, vermell i groc que es reflectien a la paret de davant i on els estudiants podíem posar-nos davant els focus, veient la nostra ombra projectada amb els tres colors.
A més, vam posar diferents objectes i miralls davant els focus, per veure diferents formes amb diferents colors. També, vam trobar una paret tota negra on s’havien d’agafar diferents formes, plantilles, i objectes enfocant-les amb la llanterna reflectint-se les seves ombres amb diferents colors i formes. A més, hi havia objectes que tenien forats i quan s’enfocaven amb la llanterna sortien unes ombres amb formes d’ulls.
Totes aquestes activitats són per infants de 0 a 6 anys que són interessants perquè hi ha diferents tasques que estan enfocades a la seva edat, ja que un infant de 3 anys potser no entén d’on surten aquelles llums de colors. Aquestes activitats les recomanaria per a tots els nens i nenes, ja que de forma divertida estan aprenent i fent ciència. Tot seguit us deixo amb una fotografia que il·lustra aquest laboratori.
Experiència del conte llegendari
Aquest projecte que consisteix en representar una llegenda d’Andorra en forma de teatre ens ha agradat molt, ja que tota la classe ha participat i ens ho hem passat molt bé. A més, hem estat amb contacte amb els infants que és el que més ens agrada i tots junts hem après força coses que tenen a veure amb el costumari i les tradicions del nostre país. Aquest projecte és divertit de fer perquè permet mostrar una llegenda d’Andorra però fent-te la teva, és a dir, canviant els diàlegs, afegint personatges, mitjançant titelles, musicals, …
Nosaltres vam escollir fer l’obra teatral de l’OLLA del JOAN PERE introduint músiques, és a dir, un musical. Hem de dir que ens va ser difícil escollir les cançons, ja que no era fàcil trobar músiques que quedessin bé dins de l’obra teatral. Però al final les vam trobar i va ser molt interactiu amb el públic espectador.
Experiència de la Universitat dels Infants
El dia 18 de maig del 2017 es va celebrar el IV congrés de ciència a la vida quotidiana. Van participar tots els alumnes de primària de diferents sistemes educatius i diferents parròquies. Aquesta experiència consistia que els alumnes de primària exposessin els seus projectes de ciències que havien dut a terme durant l’any. Hi havia alumnes que l’exposaven amb francès o amb català.
Personalment em va agradar molt participar com a voluntària de la universitat d’aquest congrés, ja que vaig estar en contacte amb els nens i les mestres de l’escola que m’havien assignat.
A mi em va sorprendre que els alumnes no tinguessin vergonya d’exposar els seus projectes en una sala tan gran com és l’Auditori Claror d’una capacitat màxima de 500 persones. A més, vaig observar que tots els infants es van preparar molt la seva presentació i els que ho van presentar amb francès, ho van fer molt bé, tenint en compte que és una llengua estrangera que en molts casos no hi està present en el nucli familiar.
Aida Gomez Rico