Cicle de seminaris sobre l’adaptació de la docència en entorns virtuals

Aprofitant l’experiència adquirida durant el període de confinament per la Covid-19, i amb la voluntat d’oferir una formació molt pràctica i compartir experiències entre docents, la Universitat d’Andorra (UdA) va organitzar un cicle de seminaris sobre l’adaptació de la docència en entorns virtuals.

En concret, s’hi van abordar les metodologies i experiències docents que tenen a veure amb l’ús del vídeo; les millors pràctiques per fer l’acompanyament dels estudiants en la docència a distància, l’enregistrament de vídeos amb una de les eines més populars, l’Open Broadcaster Software; els mètodes d’avaluació en entorns virtuals i, finalment, les tècniques per treballar en grup en la formació virtual.

El cicle es va estructurar en un total de cinc seminaris presencials, d’una hora i mitja de durada cada un, que van tenir lloc durant el mes de setembre del 2020 (2, 3, 9, 15 i 17 de setembre):

  • El vídeo com a eina de suport a la docència
  • L’acompanyament en el procés d’aprenentatge de l’estudiant a distància
  • Enregistrament de vídeos amb Open Broadcaster Software (OBS)
  • El qüestionari com a eina d’avaluació virtual
  • El treball en grup en entorns virtuals

Es tracta d’una proposta formativa que s’adreçava al personal docent i a qualsevol persona interessada en l’adquisició de competències per poder combinar la presencialitat a les aules amb la docència virtual, que va servir per compartir, enriquir, inspirar i reflexionar de cara al nou curs i a les possibles noves etapes de semiconfinament.