El VI Seminari de docència busca fórmules per a la millora de les tutories

Una trentena de docents de la Universitat d’Andorra (UdA), tant fixos com col·laboradors, van participar el divendres 7 de febrer a la sisena edició del Seminari de docència universitària, que enguany es va centrar en la temàtica de les tutories. La jornada va ser conduïda pel doctor en Psicopedagogia i professor de la UdL Xavier Carrera, i es va fer en un format de taller pràctic en el qual es van  analitzar les actuacions tutorials que es duen a terme a l’UdA i les iniciatives de millora que s’hi poden aplicar.

El tret de sortida del seminari, el van donar el rector de l’UdA i la coordinadora dels estudis de Ciències de l’educació, que van recordar que el model de tutories que duen a terme els docents ha d’estar en línia amb el nou model educatiu de la Universitat d’Andorra, de manera que el tutor sigui el més accessible possible per a l’estudiant i pugui fer-li de guia. De fet, el professor Carrera va remarcar que en un model de formació basat en competències i molt pensat en la professionalització de l’estudiant, “el paper del professor, més que el d’expert, ha de ser el de dinamitzador de grups, d’acompanyant i de tutor”. A més, va remarcar que un dels avantatges que té la Universitat d’Andorra per les seves petites dimensions és que la figura del tutor pot ser de molta proximitat amb l’estudiant.

Al llarg del taller, els docents de l’UdA van analitzar la tipologia de tutories que es duen a terme: l’acadèmica presencial d’una assignatura o mòdul, la general dels estudis, les d’estades, les de treball fi de bàtxelor, etc. A partir d’aquí, els participants van treballar de manera conjunta en el disseny d’un model comú útil per a totes les carreres i van proposar estratègies de millora en base al context actual dels docents, la seva experiència, i la detecció de necessitats, problemes i interessos.