La Universitat d’Andorra (UdA) va participar al Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat, que va tancar amb èxit la seva primera edició, celebrada els dies 24 i 25 d’octubre de 2019 a la sala de Sant Domènec de la Seu d’Urgell. A la trobada hi van participar 180 professionals i estudiosos de l’àmbit de la comunicació, provinents de diferents punts del Pirineu: Catalunya, Aragó, Navarra, el País Basc, la Catalunya del Nord, Andorra i l’Arieja, entre d’altres.
Des de l’organització es va destacar l’ampli ventall de perfils vinculats a l’àmbit de la comunicació que van intercanviar coneixements i propostes sobre el present i el futur de l’àmbit mediàtic pirinenc. Les ponències van versar sobre els models de negoci, la tecnologia i la creació de comunitats de lectors. D’entre els temes que van generar més debat, hi ha el de les mètriques per als mitjans de comunicació i les comunitats en línia, la presència de les dones als mitjans, la intel·ligència artificial en la gestió de les xarxes socials o la relació entre comunicació i comerç. El Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat és un projecte desenvolupat en xarxa, impulsat per l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) amb la participació de les associacions basques de mitjans (Hekimen i TOKIKOM) i de diversos professors universitaris.
El bàtxelor en Comunicació de la Universitat d’Andorra va començar a impartir-se l’any 2012 en modalitat virtual. Els estudis proporcionen una formació global i interdisciplinària en matèries com la comunicació audiovisual, les relacions públiques, el periodisme o el màrqueting, i posen l’èmfasi en les noves possibilitats que es deriven de les tecnologies de la informació i el coneixement. S’hi inclou un conjunt d’assignatures que permeten a l’estudiant conèixer el sector de la comunicació a Andorra, especialment en el seu vessant periodístic.