Alexandra Monné – Professora del Bàtxelor en Ciències de l’Educació a la Universitat d’Andorra
Des de l’assignatura de Bases Psicopedagògiques en l’edat de 0 a 6 anys em estat construint material per treballar directament amb els infants. Aquest material té en compte les diferents àrees de l’educació infantil: la descoberta d’un mateix, la descoberta de l’entorn natural i social i el llenguatge i la comunicació.
Els estudiants de primer curs del BCE es van desplaçar a l’escola d’Ordino i van interaccionar amb uns 50 infants de l’etapa de maternal. Els estudiants universitaris prèviament havien organitzat 10 tallers per portar a terme in situ.
- El taller de l’arc de Sant Martí, incloïa 15 capses de colors diferents on a l’interior de cada capsa s’hi trobaven 10 objectes del mateix color de la capsa.
- El taller del racó de la mar, contenia petxines, caragols i mol·luscos provinents del medi marítim, que els infants havien de classificar.
- El taller de l’explosió d’olors que els infants havien d’experimentar i classificar segons olors agradables i desagradables.
- El taller de juguem amb les titelles, on cada estudiant va elaborar la seva marioneta de mà i va poder posar en pràctica.
- El taller de la pasta, on hi havia diferents tipologies de pasta, macarrons, espaguetis, espirals, fideus, etc. i els infants també havien de fer seriacions.
- El taller de les mongetes màgiques era un taller també per entrenar la capacitat de seriar i classificar, en aquest cas, diferents tipologies de llegums.
- El taller de l’art de la tardor, on els infants havien de pintar les seves fulles.
- El taller de les 30 capses misterioses, on els estudiants van adaptar capses de sabates infantils posant-hi textures a dins que els infants sense mirar havien d’endevinar i caracteritzar segons fos rugós, suau, fi, …
- El taller de les pedres màgiques que contenia roques de diferents característiques i propietats. Els infants les havien de disposar damunt la taula i elaborar un dibuix amb elles.
- Per finalitzar el taller de la miniorquestra on cada infants havia de crear el propi ritme amb materials musicals que els mateixos estudiants havien portat i confeccionat.